Elevii rovinăreni învaţă cum să fie afacerişti

Elevii de la Grupul Şcolar Industrial (GSI) Rovinari îşi testează încă din timpul liceului abilităţile antreprenoriale pentru a şti dacă au capacitatea de a-şi deschide propria afacere mai târziu. Astfel, în fiecare an, în perioada mărţişorului, aceştia iau parte la un exerciţiu menit să contribuie la dezvoltarea spiritului antreprenorial, la care sunt antrenate aproape toate clasele de zi din liceu.

Valeria Roşca, prof. coordonator al proiectului, spune că anul acesta acţiunea a fost programată să se desfăşoare în cursul zilei de azi: “Toate clasele sunt antrenate în proiect, iar în centrul atenţiei se află cele de-a X-a, care au rol de producător şi care îşi expun cu mândrie rezultatele muncii lor, de la prăjituri sau bijuterii până la tradiţionalele mărţişoare. Ne bucurăm că putem realiza astfel un cadru concret pentru aplicarea noţiunilor teoretice de la clasă”. Micii producători îşi stabilesc singuri preţurile, pentru a permite o bună funcţionare a economiei de piaţă. De asemenea, elevilor nu li se impune ce să facă cu profitul obţinut din vânzarea produselor expuse, fiecare având posibilitatea să cheltuiască banii după cum crede de cuviinţă. Şi dacă oferta este prezentă la tot pasul, nu poate lipsi nici cererea, care vine de această dată din partea claselor de-a XI-a, acestea întruchipând cumpărătorii. Chiar dacă sunt mai mici, şi elevii din clasa a IX-a se pot lăuda că se pricep la studierea pieţei, aşa că responsabilitatea lor este să încerce să facă un fel de cercetare de marketing. Cu mai multă experienţă în domeniu, clasele de-a XI-a joacă rolul factorilor de decizie în orice economie de piaţă, precum analiştii economici sau reprezentanţii administraţiei. Activitatea antreprenorială are loc după ore, în sala de sport a liceului, şi se anunţă a fi una cu surprize, pentru că nu vor lipsi tombolele cu premii organizate pentru participanţi. Oricum, elevii implicaţi în proiect vor primi la sfârşit o notă de 10 la educaţie antreprenorială, cu condiţia să fi respectat regulile care le-au fost impuse iniţial. De altfel, elevii s-au arătat mereu interesaţi de activitatea antreprenorială: “Îmi place să particip la această acţiune, e o experienţă interesantă şi mă ajută să-mi dau seama dacă aş putea să-mi deschid o afacere în viitor sau nu”, spune un elev de clasa a X-a. “Este necesar ca elevii să fie conştienţi cât mai devreme că îşi pot crea propria afacere într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, iar potenţialul lor se dezvoltă extraordinar atunci când sunt implicaţi în activitatea unor mini-companii. Antreprenorul trebuie să aibă o personalitate complexă, să fie întreprinzător, autonom activ, implicat, responsabil şi nu în ultimul rând, creativ”.

Vizualizări: 111

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: