Marius Sponoche: O bună comunicare cu medicii şi eficienţa internă, paşi necesari pentru acreditarea SJ

După o discuție publică intensă în ultimele zile, Consiliul Județean Gorj a acceptat propunerea managerului Tetraedru, ca Marius Sponoche să managerieze Spitalul Judeţean. Dincolo de contradicţii publice și autorităţile locale, şi managerul privat Tetraedru trebuie să facă în aşa fel încât publicul şi gorjenii să beneficieze de servicii medicale decente şi spitalul să fie acreditat.

Rep.: Are în acest moment spitalul o conducere definitivă şi clară?

M.S.: Da, oamenii trebuie să știe că activitatea spitalului județean se desfășoară în parametrii normali, eu am fost desemnat de managerul privat Tetraedru și acceptat de Consiliul Judeţean. Prioritatea noastră a tuturor va fi să asigurăm liniştea şi o bună comunicare la spital şi cu medicii şi cu autorităţile, pentru ca fiecare să ne vedem de treabă şi să reuşim să realizăm obiectivele asumate prin planul de management. Eu sunt de profesie economist, sunt un tehnician care are experiență în managementul unităților spitalicești, pot spune că prioritar este să fie urmat planul de management asumat de firma Tetraedru.

Rep.: Nu s-au schimbat prea mulți manageri în ultimul timp, nu afectează asta stabilitatea și funcționarea spitalului din Târgu Jiu?

M.S.: Schimbările din ultima perioadă nu au modificat nimic din ceea ce este important: linia de management și planul de management asumat de firma Tetraedru pentru Spitalul Judeţean. Schimbarea unui om nu înseamnă schimbarea planului asumat de firma şi de echipa Tetraedru, există deci continuitate. Tetraedru nu înseamnă Nicoleta Manu sau Marius Sponoche, noi suntem specialişti, parte a unei echipe care urmăm o linie de management pe care o prezentăm spre aprobare autorității locale.

Rep.: Consideraţi că a făcut Tetraedru concesii faţă de CJ şi Ion Călinoiu?

M.S.: Este normal să facem concesii şi  să facem tot ce este necesar pentru colaborare cu autoritatea locală, obiectivul nostru, al tuturor este ca Spitalul Judeţean să funcţioneze mai bine pentru gorjeni, ca să existe o bună funcţionare internă în raport cu medicii şi oamenii să aibă acces la servicii medicale  decente.

Rep.: Ce aduce pană la urmă în plus managerul privat?

M.S.: Managementul privat aduce eficienţă cheltuirii fondurilor şi reorganizarea internă care ajută actul medical şi reflectă nevoile pacienţilor. Şi să vă dau exemple concrete: finalizarea circuitelor funcţionale pentru spitalizarea de zi. De asemenea, mai multe secţii ale Spitalului Judeţean din Târgu Jiu vor fi extinse, ca urmare a numărului mare de pacienţi. Este vorba de Neurologie, Oncologie medicală, Geriatrie și Gerontologie. În acelaşi timp, secţiile cu grad mic de ocupare anul trecut vor fi restrânse, cum este cazul la Neonatologie, sau comasate, cum se va întâmpla cu secţiile Obstetrică şi Ginecologie din cauza scăderii natalității. Ce vreau să spun este că orice schimbare internă este în concordanţă cu nevoile pacienţilor.

Rep.: Credeţi că puteţi să-l convingeţi pe preşedintele CJ, dl. Călinoiu, că veţi avea rezultate?

M.S.: Toată activitatea noastră se va desfăşura în spiritul unei bune colaborări cu Consiliul Județean și autoritățile locale. De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean a şi declarat recent ca managementul privat a avut efect la Spitalul Judeţean şi că rezultatele economico-financiare sunt mai bune. Este o premisă pentru un dialog şi este un angajament al nostru ca manager pentru rezultate la SJ.

Rep.: Cel mai important lucru şi pentru oamenii care beneficiază de serviciile Spitalului Judeţean este acreditarea spitalului, când se finalizează acest proces?

M.S.: Eu am experienţă în procesul de acreditare a unui spital. Pentru ca oamenii să înţeleagă, acreditarea este o procedură prin care se certifică faptul că pacienţii sunt bine îngrijiți - este ca și testul de revizie fără de care o mașină nu primeşte aprobare de circulaţie. Este o procedură dificilă şi de durată care solicită management cu experiență al spitalului, atât din punct de vedere administrativ-intern cât și al serviciilor oferite pentru pacienţi. Noi tot ce facem în mandatul de management este pentru atingerea acestui obiectiv major și cred că nu mai are nimeni nevoie de alte schimbări, ci toți trebuie să fim concentrați pe realizarea acreditării SJ din Târgu Jiu. 

Vizualizări: 91

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: