Nereguli la furnizorii de servicii medicale

Nereguli grave depistate de reprezentanţii CJAS Gorj la furnizorii de servicii medicale. Neregulile au fost depistate luna trecută când CJAS Gorj a efectuat nouă controale atât la spitale, cât și la medicii de familie. Au fost aplicate sancțiuni de zeci de mii lei, bani care le-au fost deja imputați furnizorilor de servicii medicale. Spitalul din Turceni a fost sancționat cu 22.000 de lei.

CJAS Gorj a controlat în aprilie cinci medici de familie care au și fost sancționați cu peste 23.000 de lei. Tot în aprilie, Spitalul din Turceni a fost sancționat cu 22.000 de lei. ”În cursul lunii aprilie s-au efectuat un număr de nouă controale tematice și un control operativ dispus de Casa Națională. Au fost cinci controale la medicii de familie, un control la un furnizor de servicii medicale clinice, un control la un furnizor de servicii spitalicești și două controale la furnizorii de medicamente. Sumele imputate ca urmare a controalelor se ridică la 51.000 de lei. Structurate pe tipuri sunt 23.000 de lei la medicii de familie, în jur de 22.000 de lei la spital, 1.800 de lei la furnizorul de servicii clinice și în jur de 90 de lei la furnizorii de medicamente”, a spus Daniel Șurlea, director economic CJAS Gorj. Directorul Spitalului Orășenesc Turceni, Dragoș Hațegan, nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere cu privire la sancțiunea primită. Cert este că spitalul din Turceni a primit la sfârșitul lunii aprilie și vizita comisiei de acreditare urmând ca acesta să primească documentele.

Nereguli
Neregulile sunt dintre cele mai diverse însă reprezentanții CJAS Gorj pun totul pe seama comodităţii. Printre neregulile cel mai des semnalate se numără necompletarea biletelor și retetelor medicale. ”Sunt cam aceleași nereguli, cred că e vorba de o comoditate, necompletarea cu toate datele a formularelor obligatorii și aici vorbim de registre de evidență, vorbim de bilete de trimitere, de rețete. Medicii specialiști nu întotdeauna eliberează scrisoare medicală prin care să-i comunice medicului de familie dacă s-a eliberat sau nu rețetă sau ce diagnostic s-a stabilit pentru asiguratul respectiv. De regulă, în fiecare lună se efectuează controale la servicii medicale, cel puțin o dată la trei ani trebuie să ajungem la fiecare furnizor de servicii medicale”, a spus Daniel Șurlea, director economic în cadrul CJAS Gorj. Astfel de controale au loc în fiecare lună astfel încât o dată la trei ani CJAS Gorj să ajungă la fiecare furnizor de servicii medicale din județ.

Vizualizări: 262

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: