Opt sute de firme nu mai plătesc impozit la primăria Târgu-Jiu

Încasările Primăriei municipiului Târgu Jiu au scăzut în această lună cu 15 miliarde lei. Bugetul este grav afectat, iar acest lucru se întâmplă din cauza declaraţiei unice privind taxele şi impozitele. De la 1 ianuarie nu mai intră în bugetul local cota din impozitul pe venit de la societăţile care au puncte de lucru pe raza municipiului Târgu Jiu.

Dacă în luna februarie încasările primăriei erau de 40 de miliarde, acum acestea s-au redus la 25 de miliarde. S-a ajuns în această situaţie deoarece autoritatea nu mai colectează cota de 44% din impozitul pe salarii de la societăţile care au puncte de lucru la nivelul municipiului. Reprezentanţii Primăriei Târgu Jiu spun că din cauza declaraţiei 112 punctele de lucru ale societăţilor-mamă nu mai depun sumele aferente impozitului pe venit în trezoreria localităţii în care funcţionează, în cazul de faţă la Târgu Jiu. Astfel banii care ar fi trebuit să intre în bugetul Primăriei Târgu Jiu sunt viraţi de societăţi la trezoreria unde funcţionează sediul principal. Sumele pierdute de administraţia locală sunt de ordinul miliardelor având în vedere că la nivelul municipiului Târgu Jiu există peste 800 de puncte de lucru ale societăţilor economice. „În luna februarie am avut încasări de 40 de miliarde, iar în această lună am primit doar 25 de miliarde datorită acestei situaţii. Să sperăm că în această lună se vor regla lucrurile”, spune Narcisa Cristea, directorul economic al Primăriei Târgu Jiu. La bugetul local se colectează taxe, impozite şi cota din impozitul pe salarii. Această situaţie afectează cel mai probabil toate primăriile, care încasează mai puţini bani la venitul global.

Declaraţia 112

Hotărârea „privind modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionate a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” a intrat în vigoare la sfârşitul anului trecut. Declaraţia 112 a unit declaraţiile care înainte de această dată depuneau până în prezent fie la şomaj, asigurări sociale sau la bugetul de stat pentru impozite. Începând cu obligaţiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim cinci salariaţi nu vor mai depune declaraţia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt înregistrate ca plătitoare de impozit pe veniturile din salarii.

Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectuează de societatea mamă prin completarea şi depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este înregistrată ca plătitoare de impozite şi taxe.

Vizualizări: 103

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: