Parteneriat social pentru reînfiinţarea şcolilor profesionale

Patronatele din Gorj şi Camera de Comerţ au semnat vineri un parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj în vederea dezvoltării învăţământului profesional. Reprezentanţii mediului de afaceri au criticat nivelul învăţământului, dar şi directorii de şcoli le-au reproşat acestora că nu-i ajută pe copii să facă practică.

Învăţământul profesional va fi reînfiinţat începând cu anul şcolar 2015-2016. Directorii de licee cu profil tehnologic, autorităţile judeţene şi agenţii economici de pe raza judeţului Gorj s-au întâlnit vineri la sediul Consiliului Judeţean, la o întâlnire cu tema „Parteneriatul social – vector pentru dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic din judeţ”.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Gorj, Ion Işfan, a arătat care sunt avantajele reînființării școlilor profesionale. ”Începând cu 1 septembrie 2015 se reînființează învățământul profesional după clasa a VIII-a, cu durata de trei ani. Ministerul oferă copiilor 200 de lei pentru fiecare înscris la învățământul profesional. Avem personal calificat pentru clasele pe care le vom înființa și am văzut că la Tismana și la Runcu se impune înființarea acestor clase”, a declarat Ion Ișfan, inspectorul general al ISJ Gorj.

Constructori la Roşia de Amaradia, sudori la Rovinari

Directorii de şcoli au venit cu propuneri privind învăţământul profesional. „La nivelul consiliului de administraţie din cadrul Liceului Tehnologic Roşia de Amaradia, am hotărât să creăm începând cu anul şcolar viitor şcoală profesională pe profil de construcţii. Avem doi agenţi economici care operează pe raza judeţului Gorj şi sper ca în urma unui contract pe care îl vom încheia cu dumnealor elevii noştri să facă cei trei ani de practică chiar în comuna noastră sau în comune învecinate”, a declarat Cristinel Faiter, directorul Liceului Tehnologic Roşia de Amaradia.

Şi în cadrul Liceului ”Gheorghe Tătărăscu” din Rovinari  se va înfiinţa şcoala profesională pentru că în zonă este nevoie de sudori şi operatori pe maşini cu comandă numerică. „De fiecare dată am ţinut seama de necesarul agenţilor economici din zonă şi pentru anul şcolar 2015-2016 avem nevoie de următoarele calificări profesionale: sudor, prelucrător prin aşchiere şi în special operator pe maşină cu comandă numerică, electromecanic şi electronist. Prin urmare am propus două clase de învăţământ profesional exact pe aceste specializări”, a declarat Dumitru Fârţă, directorul Colegiului Tehnic „Gheorghe Tătărăscu” din Rovinari.

Critici de la oamenii de afaceri

Agenţii economici le-au reproşat profesorilor că nu sunt serioşi, că nu se impun în faţa elevilor şi nu încurajează competiţia în rândul lor. „Cum să avem noi elevi pregătiţi când profesorii tremură în faţa lor? Am văzut cazuri de profesori bătuţi de elevi. Păi acel profesor ar trebui să vină să-şi dea foc în faţa Prefecturii ca formă de protest împotriva lui, că nu a ştiut să se impună. Sunt elevi care nu ştiu tabla înmulţirii şi profesorii lor de matematică sunt în continuare la catedră. Nu mai toleraţi lenea şi indisciplina, promovaţi competiţia, lăsaţi repetenţi dacă nu învaţă. Dacă aceşti copii nu cunosc teorie, atunci nu vor fi în stare să facă practică”, le-a spus Viorel David, directorul Artego SA.

Directorii de licee s-au simţit deranjaţi de comentariile directorului David, atenţionându-l să nu bage toţi profesorii în aceeaşi oală. „Nu este corect să vorbiţi aşa despre oameni care muncesc de atâţia ani în învăţământ, nu peste tot se întâmplă lucrurile astea, sunt elevi care pot şi elevi care pur şi simplu nu pot mai mult, oricât de bun ar fi profesorul. Veniţi la Colegiul Economic şi nu veţi găsi un elev care să nu ştie tabla înmulţirii”, i-a răspuns Petre Ciungu, directorul Colegiului Economic „Virgil Madgearu.

Vizualizări: 164

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: