Primăriile nu sunt obligate să reducă personalul

Apariția Ordonanței de Guvern 67 a pus primarii din județul Gorj pe jar. Deși toate primăriile din județ se confruntă cu lipsă de personal și edilii au făcut cereri pentru deblocarea posturilor, aceștia s-au temut că sunt nevoiți să facă disponibilizări.

Odată cu apariția acestei ordonanțe, primarii au început să ceară sprijin juriștilor de la Prefectura Gorj, care în această perioadă au ca acțiune susținerea autorităților locale pentru  implementarea Ordonanței de Guvern 67 cu privire la reducerea posturilor ocupate de la  nivel central și din toate instituțiilor publice. Reprezentanții Prefecturii Gorj îi liniștesc pe edili, pentru că nu se vor face reduceri de personal la primării. „La nivelul instituțiilor publice din județul Gorj nu vor fi reduceri pe personal din posturile ocupate. Ordonanța prevede că primăriile fac o excepție de la aplicarea acestei legi. Primarii pot să stea liniștiți, pentru că nu vor pierde niciun post din cele ocupate în prezent. Ei au obligația ca în perioada 18-25 iulie să obțină de la ANFP aviz pentru aprobarea noilor organigrame în concordanță cu prevederile OG 67, care presupune că trebuie să fie un număr minim de personal în fiecare primărie, iar dacă o primărie are posturi mai puține, va avea obligația să înființeze noi posturi care vor fi vacante și apoi să le ocupe printr-o procedură specială. Dacă posturile ocupate în prezent sunt mai multe decât cele prevăzute, vor rămâne cu același număr de posturi”, a declarat Liviu Diaconescu, Seful departamentului Legalitate.

Personal subdimensionat la primării

Lipsa de personal cu care se confruntă majoritatea primăriilor din județul Gorj este departe de a fi rezolvată. De exemplu, în comuna Ionești, o investiție de zeci de miliarde de lei nu poate fi pusă în funcțiune din cauza lipsei de personal. Este vorba de sistemul de alimentare cu apă care a fost realizat cu bani europeni și la care ar trebui angajate aproximativ şapte persoane. Probleme sunt și în comuna Negomir, unde ar trebui să fie angajate 26 de persoane, însă în acest moment în administrație sunt 13 salariați. Inclusiv viceprimarul a primit mai multe sarcini, la fel și restul personalului pentru a substitui lipsa colegilor.

Şi alte primării care au făcut investiţii pe fonduri europene sunt obligate prin proiect să facă angajări, dar guvernul nu a deblocat posturile până acum.

Vizualizări: 51

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: