Profesorii din Gorj analizează criteriile de salarizare

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a dat spre dezbatere publică un set de principii de evaluare a cadrelor didactice şi criterii de evaluare a performanţei didactice. Astfel că, Ministerul Educaţiei propune salarizarea dascălilor funcţie de performanţele obţinute la clasă, dar şi de evaluarea făcută de elevi şi părinţi. Criteriile de evaluare au fost trimise spre dezbatere şi la şcolile din judeţul Gorj. Amendamentele vor fi adunate în zilele de 24-25, iar concluziile vor ajunge la MEC până pe data de 28 noiembrie.

Sindicatele din învăţământ au amânat greva mult anunţată, veşnic nemulţumiţi de salarii. Guvernul anunţă majorarea salariilor profesorilor în funcţie de performanţele la catedră.

Evaluat în funcţie de contribuţia adusă la prestigiul şcolii

Mădălina Ciolocoi, inspector şcolar adjunct, a declarat că toate şcolile din judeţul nostru au primit deja criteriile de evaluare întocmite de minister, aşteptându-se acum părerilor dascălilor. Ciolocoi este mulţumită de criteriile formulate de minister şi, mai mult decât atât, a declarat că va propune ca mai multe dintre acestea să fie incluse în Statului Personalului Didactic. Mădălina Ciolocoi a mai spus că vor fi cu siguranţă persoane care vor fi împotriva acestor criterii. Propunerile din teritoriu vor fi sintetizate într-o şedinţă a Consiliului Consultativ al Directorilor şi vor fi trimise la compartimentul de resort din Minister, în vederea definirii unei componente variabile a salariului cadrelor didactice.

Performanţa cadrelor didactice ar putea fi evaluată prin evoluţia notelor sau a calificativelor obţinute de către elevi, parteneriatele încheiate, activităţi interdisciplinare. De asemenea, dascălii vor fi supuşi evaluării Consiliului Profesoral, elevilor, părinţilor şi chiar de comunitate. Un alt criteriu de evaluare va fi dat de contribuţia cadrului didactic la prestigiul unităţii de învăţământ. 

Dascălii se „specializează“ doar pentru punctaj

Profesorii fac tot soiul de cursuri de specializare, vânând de fapt un punctaj mai mare. Mădălina Ciolocoi, inspector adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean, a declarat că ar trebui revizuită şi modalitatea de atribuire a distincţiilor şi a salariilor de merit. Potrivit inspectorului şcolar, foarte mulţi profesori se înscriu la diverse cursuri de formare profesională sau la diverse specializări doar pentru a obţine o hârtie care le poate aduce punctaj. Este ştiut faptul că, în funcţie de punctaj, obţinut prin rezultatele cu elevii, publicaţii şi cursuri de formare profesională, dascălii pot primi distincţii sau salarii de merit. Mădălina Ciolocoi spune că a sesizat în inspecţiile şcolare pe care le-a făcut în judeţ că profesorii fac aceste cursuri doar ca să obţină punctaj, nu pentru a-şi îmbunătăţi metodele de predare. „Nu sunt de acord cu modul de acordare a distincţiilor. Sunt foarte mulţi profesori care vin cu o grămadă de adeverinţe că au participat la cursuri de formare profesională şi ei au aceeaşi atitudine la şcoală. Din acest motiv aş vrea să fie luate în calcul aceste cursuri şi să se verifice dacă se aplică la clasă“, a spus Ciolocoi.

Inspectorul a mai spus că profesorii participă la tot felul de simpozioane despre care află de pe Internet, trimit o lucrare şi apoi se laudă cu participarea la acea sesiune de comunicări.

Vizualizări: 80

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: