Revoltă la ghişeele de la gaze

Facturile de gaze din luna decembrie i-au nemulţumit pe gorjeni. Ieri, sute de cetăţeni au format cozi interminabile la ghişeele GDF SUEZ Târgu Jiu, (fostul Distrigaz) cerând lămuriri despre noul mod de facturare al consumului de gaze naturale. Începând de luna trecută contoarele nu mai sunt citite de către angajaţii GDF SUEZ. Consumatorii care nu au încheiat contracte cu furnizorul au trebuit să plătească un consum estimat de mc, o cantitate mult mai mare decât consumaseră în realitate.

Modul de facturare al consumului de gaze s-a modificat începând cu această lună. Atât clienţii casnici cât şi noncasnici au posibilitatea de a alege facturarea pe baza estimării consumului sau a consumului efectiv, în urma transmiterii indexului autocitit.

Indexul poate fi transmis online sau prin telefon

Foarte mulţi gorjeni care nu au dat importanţă contractelor trimise prin poştă de către furnizorii, s-au trezit că au de plată câteva milioane de lei deşi nu consumaseră decât foarte puţini mc de gaze. Consumatorii şi-au citit singuri contoarele şi au descoperit că indicele aparatului era mult mai mic decât cel trecut pe factură. Reprezentanţii GDF SUEZ spun că facturarea consumului de gaze s-a făcut pe baza unei estimării comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar facturile emise trebuie plătite pentru că în caz contrar oamenii riscă să fie debranşaţi imediat după Revelion, reglarea urmând a fi făcută în următoarea factură. „Compania propune clienţilor un profil de consum adaptat pentru perioada de vară şi cea de iarnă conform istoricului de consum efectiv realizat anul trecut. Totuşi, clientul poate solicita modificarea cantităţilor estimate propuse. Dacă se alege varianta facturării pe baza estimării, regularizarea se realizează la trei luni, prin citirea aparatului de măsură de către operatorul sistemului de distribuţie sau în baza indexului autocitit transmis de client. În cazul în care clientul alege varianta facturării consumului efectiv, el are posibilitatea de a transmite lunar un index autocitit, online, accesând site-ul: www.distrigaz-reţele.ro sau telefonic la numărul 021 3012424. Perioada în care se poate transmite indexul autocitit de către clienţi este precizată, în partea dreaptă, sub codul de autocitire. Factura lunii decembrie trimisă clienţilor conţine pe verso o descriere detaliată a sistemului de autocitire a indexului şi paşii care trebuie urmaţi”, se arătă într-un comunicat transmis redacţiei de către conducerea GDF SUEZ Energy România.

„Nu sunt de acord cu acest consum estimat“

Gorjenii nemulţumiţi de facturile de gaze au trebuit să stea la cozi ore în şir pentru a-şi clarifica problemele. Petru Avram din Târgu Jiu a declarat: „Pe factură erau trecuţi în plus 30 mc faţă de cât îmi arăta contorul. Sunt de 2 ore aici şi cred că mai stau una. Prima dată trebuie să stai la un rând pentru a cere lămuriri despre factură, apoi să completezi un formular, după care iei coada de la început ca să-l depui. După aceea trebuie să stai la un alt rând pentru a plăti factura. E cea mai mare tâmpenie dacă se citea contorul ca până acum te duceai la poştă, plăteai factura şi rezolvai problema mult mai uşor”. Mihai Popovici din Târgu Jiu a precizat: „Nu sunt de acord cu acest consum estimat. De ce estimează în plus şi nu în minus. Tot timpul se greşeşte în defavoarea clientului. Cred că vor să mai disponibilizeze din angajaţi de aceea nu se mai citesc contoarele. Vor să mai scoată ceva bani în plus şi să facem noi munca în locul lor”,  spus omul.  

Vizualizări: 225

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: