„Şandramaua” IDP crapă fără contractul de 35 de milioane de euro

Consiliul Judeţean Gorj analizează cele trei oferte depuse pentru întreţinerea drumurilor judeţene pe următorii patru ani, un contract de aproximativ 35 de milioane de euro. Cel mai bun preţ a fost oferit de o asociere de firme private, dar pe locul al doilea a fost Întreprinderea de Drumuri şi Poduri, societate unde acţionar este chiar Consiliul Judeţean Gorj, cel care analizează ofertele. Surse spun că, prin pierderea acestui contract, IDP nu ar putea supravieţui, astfel că s-ar face presiuni pe membrii comisiei, pentru a câştiga întreprinderea de stat. Directorul IDP susţine însă că societatea pe care o conduce nu stă într-un contract, oricât de mare ar fi el.

O comisie din cadrul Consiliului Judeţean Gorj evaluează în prezent ofertele depuse privind licitaţia de întreţinere a drumurilor judeţene pe următorii patru ani. În marea cursă de a câştiga un contract de aproape 35 de milioane de euro s-au înscris trei ofertanţi, primul calificat fiind Consorţiul format din Ydail Construct SRL, Romstrade SA şi Metalcolect Prod SRL, care a oferit preţul cel mai mic. Pe locul al doilea se situează firma Consiliului Judeţean Gorj, Întreprinderea de Drumuri şi Poduri (IDP).

Îşi va favoriza Consiliul Judeţean propria firmă?

IDP s-a ocupat în ultimii patru ani de întreţinerea drumurilor judeţene. Surse spun că întreprinderea nu ar supravieţui fără acest contract, având oricum mari probleme financiare. Într-un mail primit la redacţie, un cititor implicat probabil în consorţiul de firme private susţine că există riscul descalificării firmelor cu preţul cel mai bun, pentru a favoriza societatea consiliului judeţean. „Mai mare ghinion pentru IDP este că toate firmele sunt în regulă, au toate documentele aşa cum cere Caietul de Sarcini. Aşa că verdictul se dă după preţ. Cum s-ar zice, licitaţia ar trebui câştigată de consorţiul Ydail Construct SRL din Turceni – Romstrade SRL – Metalcolect Prod SRL. Aşa ar trebui să fie, dar ne roade curiozitatea: rămâne cum stabileşte Caietul de Sarcini sau cum stabileşte acţionarul de la IDP, care, ce să vezi, e exact autoritatea contractantă? (...) LEGAL câştigă Ydail, ILEGAL dar cu voia „puterii” se caută nod în papură şi intră IDP-ul pe felia de caşcaval”, se arată în sesizare.

Cititorul anonim crede că se va face orice pentru salvarea IDP, care fără acest contract se va închide. „Decizii, decizii, decizii! Şi grele al dracului de luat, mai ales ca „întreprinderea” s-a cam dus în cap, iar fără banii ăştia ajunge pe fundul prăpastiei. Se închide şandramaua, vorba premierului”, se arată în mail-ul trimis redacţiei.

Florică: Nu se pune problema falimentului

Contactat telefonic, directorul IDP Gorj, Marius Florică, a spus că nu se pune problema falimentului şi că sunt multe alte lucrări în judeţ. „Noi am venit cu oferta noastră având în vedere experienţa anilor trecuţi. Sunt diferenţe valorice între firmele care au depus oferta. Nu ne gândim la un plan de restructurare pentru că vom supravieţui şi fără acest contract. Dacă vom pierde contractul vom decide în consecinţă, dar asta nu e singura licitaţie la care participăm. Sunt mai multe obiective în judeţul Gorj. IDP Gorj are utilaje, o bază materială, are oameni, nu este înfiinţată pentru o lucrare. Nu se pune problema de supravieţuire a firmei dacă pierdem contractul”, a spus Marius Florică, directorul Întreprinderii de Drumuri şi Poduri Gorj.

Contract subfinanţat

Surse spun că probleme mari ale IDP pornesc de la o lucrare pe care o execută mult sub costurile de producţie. Este vorba de un contract de modernizare pe fonduri europene a drumului judeţean Peştişani-Tismana-Godineşti la valori extrem de mici faţă de preţul estimat al licitaţiei. Aşadar, firma Consiliului Judeţean modernizează un drum de 43,6 kilometri cu 36,7 milioane de lei, adică la jumătatea valorii estimate. „Acest contract a fost câştigat prin licitaţie electronică cu preţul cel mai mic, au fost 15 consorţii la licitaţie. Ştiu că valoarea estimată iniţial era de 68,4 milioane de lei. Modernizarea a început în martie 2014, dar lucrările efectiv au început opt luni mai târziu din cauza contestaţiilor. Termenul de finalizare este 16 noiembrie 2015”, a spus Marius Florică, directorul IDP Gorj.

OFERTE

Pentru contractul de întreţinere drumuri judeţene pe patru ani au fost depuse trei oferte. Cel mai bun preţ, 157.107.124,24 lei (35.053.687,99 euro), a fost propus de asocierea SC Ydail Construct SRL, SC Romstrade SA şi SC Metalcolect PROD SRL. Această ofertă este urmată de Întreprinderea de Drumuri şi Poduri care a oferit 168.792.262,60 de lei (37.660.872,08 euro). Pe ultimul loc se află Asocierea SC Diferit SRL şi SC DP Cons SRL, care a oferit 192.833.934,80 lei (43.025.041,79 euro). Câştigătorul va fi desemnat în următoarele zile.

Vizualizări: 255

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: