Şeful de la RAR Gorj, acuzat de conflict de interese

Noul şef de la Registrul Auto Român, Şerban Predescu, care a fost numit în locul lui Vasile Picioruşi, este acuzat într-o sesizare anonimă trimisă pe adresa redacţiei că are relaţii de afaceri cu firme private ce îşi desfăşoară activitatea în acelaşi domeniu şi care sunt conduse de prieteni, asociaţi şi rude apropiate. Şerban Predescu respinge toate aceste acuzaţii.

Pe adresa redacției Pandurul a venit o sesizare intitulată ”Lupii paznici la oi” semnată de „Grupul pentru Adevăr“ şi care, pe cele trei pagini, aduce acuzaţii grave la adresa șefului interimar al reprezentanţei RAR Gorj, Șerban Predescu. În sesizare se arată că ”dl. Predescu Şerban – acum culmea… şef interimar al reprezentanţei R.A.R. Gorj – este asociat în cadrul SC CODBIS SRL, societate care are ca principal domeniu de activitate: transportul rutier de mărfuri. La rândul său   SC CODBIS SRL, deţine acţiuni la SC SIRTRANSAUTO SRL, societate care are ca principal domeniu de activitate: activităţi de testare şi analize tehnice”. Cei care semnează sesizarea mai susţin că ”şeful de deconcentrată îşi permite să fie în conflict de interese, să căpuşeze şi să se îmbogăţească pe spinarea serviciului, fraudându-l sistematic şi repetat”.

Cum a făcut bani

Din sesizarea cu pricina mai reiese şi că șeful de la RAR face presiuni pentru ca societatea sa să prospere. ”Cum, când şi în ce fel, dl. Predescu Şerban face presiuni pentru ca societatea sa SC SIRTRANSAUTO SRL, să fie atât de prosperă cu atât de mulţi clienţi ? Atunci când transportatorii de persoane (autobuze, microbuze) sunt nevoiţi să treacă anual pe la R.A.R. pentru eliberarea Certificatului de Clasificare, ocazie cu care dl. Predescu Şerban, îi sfătuieşte că pentru o mai bună şi rapidă clasificare e bine ca următoarele inspecţii tehnice să le efectueze numai la unul din cele două puncte de lucru ale societăţii sale, atunci când transportatori internaţionali de mărfuri (tir-urile) sunt nevoiţi să treacă pe la R.A.R. pentru eliberarea ITP Internaţional, ocazie cu care aceştia sunt  abordaţi, santajaţi şi redirecţionaţi pentru viitoarele ITP-uri spre societatea sa, atunci când vehiculele în regim: şcoală şi taxi se prezintă la R.A.R. pentru eliberarea Certificatului de Agreere, sunt “puricate la sânge” dacă nu au ITP efectuat la una din staţiile dl. Predescu Şerban sau atunci când clienţi ce vin la R.A.R. sunt trimişi de acesta ( dl. Predescu Şerban) cu tupeu la societatea sa, pentru că acolo « e mai ieftin şi pleci mai repede»”, se arată în sesizarea anonimă.

Şerban Preescu respinge acuzaţiile

Întrebat despre aceste aspecte, Șerban Predescu respinge toate aceste acuzații. ”CODBIS-ul are activitate de transport. Eu sunt administratorul ei. Nu are conflict de interese cu RAR-ul pentru simplu fapt că RAR-ul nu are ca obiect de activitate transportul rutier de mărfuri. Și nu sunt administrator de ieri, de azi, ci de azi, ci sunt din anii 90”, spune Șerban Predescu. Predescu mai spune că SC CODBIS nu deține acțiuni la SC  SIRTRANSAUTO SRL, ci un asociat de la firma sa. Mai mult decât atât, Șerban Predescu susține că nu face niciun fel de presiune asupra clienților de la RAR, așa cum vor să sugereze cei care semnează cei care semnează sesizarea cum că dacă vor să primească avizul RAR trebuie să treacă pe la această societate...  ”Asociatul meu de pe CODBIS are acțiuni la  SC SIRTRANSAUTO SRL, dar e treaba lor. Această firmă are legătură cu mine prin prisma faptului că e orașul mic și ne cunoaștem toți și sunt amic cu ei. Asta e cu totul altă treabă, dar nu am cum să influențez pozitiv în derularea activității. Eu dacă vă spun dumneavoastră să vă duceți acolo cum pot să vă condiționez să vă duceți acolo?”, menționează Predescu.

Societatea, sancţionată

În reclamației se mai arată că atunci când aceste controale în trafic sunt efectuate  în alte judeţe, la vehiculele ce au dobândit ITP-ul la staţiile SIRTRANSAUTO, influenţa   șefului Predescu Şerban se diminuează. Aşa se face că după astfel de controale, societatea a fost sancţionată în trei-patru rânduri pentru grave abateri de la respectarea Reglementărilor Naţionale în Transporturi Rutiere. ”Păi nu ar fi nici prima nici ultima. Da a fost sancţionată. I-a prins, i-a lovit. A venit inspectorul, a constatat că nu este în concordanţă cu ceea ce scrisese în raport și atunci trebuie pedepsit”, afirmă Șerban Predescu. „Pentru ca tacâmul să fie complect, trebuie amintit şi faptul ca dl. Predescu Şerban este singurul salariat din cadrul R.A.R. Gorj care autorizează agenţii economici ce prestează servicii de tip: ITP şi reparaţii auto”, se arată în sesizarea cu pricina. ”Da, așa este, în ultimii doi- trei ani numai eu m-am ocupat strict de această activitate și o consider un merit pentru că am reușit să ajung la 170 de agenți economici. După acești agenţi economici eu am alergat să îi conving că trebuie să se autorizeze”, spune Şerban Predescu.

DECLARAŢIE

”De când a venit domnul Picioruși eu nu am mai lucrat pe linie. Eu am treabă cu autorizările. Autorizările sunt în alb și negru, nu există să îl favorizez pe unul în defavoarea celuilalt. La orice stație ITP sunt niște condiții minimale față de care nu poți să treci. Și în clipa în care eu evaluez un dosar pun dovezile în acel dosar și este validat de București”, spune Șerban Predescu.

DERANJAT

Șeful RAR Gorj s-a arătat foarte deranjat de sesizarea cu pricina, pe care o consideră  tendențioasă și că nu ar trebui să aibă legătură cu acesta.  ”Mă deranjează ca principiu reclamația și mai ales că este nesemnată. Dacă e bărbat să vină să spună. Sesizările anonime după câte țin eu minte nu ar trebui luate în calcul”,  mai spune șeful RAR Gorj. Acesta consideră că a scris-o cineva care voia acest post. ”Poate că cineva dorește să vină aici pentru că am fost mai mulţi pentru postul acesta. Eu nu țin neapărat să fiu șef aici”, explică acesta.

Vizualizări: 2,905

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: