Serviciile medicale asigurate din fondul de rezervă până în noiembrie

Banii alocaţi de către Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate Gorj pentru asistenţa medicală spitalicească nu sunt suficienţi pentru a acoperi cheltuielile până la sfârşitul anului. Ultima lună va rămâne descoperită în ciuda faptului că CJAS a apelat la rezerva de 10% a bugetului.

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Gorj va apela la rezerva de 10%  pentru a se putea asigura asistenţa medicală spitalicească la nivelul judeţului. Această rezervă a fost stabilită la suma de 8.416.344, 99 lei, sumă care va fi repartizată în felul următor: 9%, mai exact 7.574.710, 49 lei, pentru unităţile spitaliceşti cu cabinete ambulatorii integrate şi 1%, mai precis 841.634,50 lei, pentru complexitatea suplimentară a cazurilor în ceea ce priveşte comorbiditatea şi numărul de zile de îngrijiri acordate în cadrul secţiilor de terapie intensivă, în această categorie intrând doar Spitalul Judeţean Târgu Jiu şi Spitalul Târgu Cărbuneşti. Directorul Daniel Bondoc se aşteaptă ca în luna octombrie să se deblocheze şi rezerva de 10% de la nivel naţional pentru a mai putea repartiza fonduri spitalelor. Cu toate acestea, nu pot fi acoperite cheltuielile serviciilor medicale până la sfârşitul anului. „Aşteptăm ca în luna octombrie să se deblocheze şi rezerva de 10% din bugetul naţional şi să mai primim bani. Sper, ca la rectificarea din octombrie, în afară de fondurile din rezerva naţională, să ni se mai aloce fonduri pentru că spitalele au nevoie de bani. Cu acel fond se vor asigura serviciile medicale pentru luna noiembrie, serviciile medicale pentru luna decembrie, rămânând să fie facturate anul viitor”, a declarat Daniel Bondoc, directorul CJAS Gorj.

Vor fi verificate cheltuielile de personal

Daniel Bondoc a precizat că începând de anul viitor se va pune accent pe serviciile clinice şi pe spitalizările de o zi. Ba mai mult, vor trebui verificate amănunţit cheltuielile de personal. „Sunt spitale care au cheltuieli de personal mai mari decât ar trebui. Consiliul Judeţean şi administraţiile publice care au în administrare unităţi spitaliceşti vor trebui să facă verificări pentru a se vedea dacă cheltuielile de personal sunt corecte ori sunt mai mari decât trebuie”, a declarat directorul CJAS Gorj. În cadrul Comitetului Consultativ de Dialog Civic, Daniel Bondoc a prezentat situaţia cheltuielilor pentru servicii medicale şi cele de personal pentru fiecare spital din judeţ. Aşa cum era de aşteptat, cele mai mari sume sunt cheltuite de către Spitalul Judeţean care are 864 paturi contractate şi 1129 de angajaţi. „Pentru Spitalul Judeţean Târgu Jiu media lunară a cheltuielilor de personal se ridică la 3.547.000,00 lei, iar media lunară posibil de contractat pentru serviciile medicale se ridică la 4.176.757,19 lei. În momentul de faţă, la nivelul judeţului Gorj avem 8 spitale publice pentru care, în anul 2013, au fost contractate 1903 paturi”, a declarat Daniel Bondoc. Cele mai mici cheltuieli se înregsitrează la Spitalul Turceni care are 143 de paturi contractate şi 136 de angajaţi, cheltuielile de personal ridicându-se la 356.730 lei/lună.

Vizualizări: 110

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: