Şpăgile din jurul CE Oltenia

Trei milioane de euro! Atât ar fi fost şpaga oferită de Gruia Stoica, patronul de la GRF, pentru a obţine contractul de transport cărbune pe calea ferată de la CE Oltenia, pentru o perioadă de trei ani. Procurorii spun că este vorba de un contract de peste 100 de milioane de euro, mai exact o valoare estimată de 473.068.410 lei fără TVA. Interesant este că e vorba de o licitaţie lansată anul trecut, când oficialii Complexului Oltenia vorbeau de o valoare estimată de 191.295.600 lei, tot pentru o perioadă de trei ani. Hopa! Câte şpăgi de trei milioane de euro intră în această diferenţă? De unde a apărut? Sperăm într-un răspuns de la DNA.

Deocamdată, nu au fost făcute publice informaţii despre implicarea celor din conducerea CE Oltenia în fraudarea licitaţiei. Oficial, Gruia Stoica a plătit un avocat care să-i afle cu ce ofertă vine CFR Marfă, pentru a veni sub preţ. Alte surse susţin că banii erau pentru a convinge CFR Marfă să umfle preţul, pentru ca GFR să vină sub preţ, dar cu un preţ bun.

Nu cred că şefii CE Oltenia sunt străini de această manevră. Mai ales că în ultimele zile au inventariat de zor tot ce ţine de CFU (căi ferate uzinale), de la număr de vagoane la kilometri de cale ferată. Probabil că Gruia Stoica urma să îşi facă treaba şi cu infrastructura CE Oltenia.

Faptul că această companie energetică este sursă de şpăgi imense pentru actuala putere este singura explicaţie pentru care puterea politică tolerează comportamentul lui Laurenţiu Ciurel, aşa zisul manager privat al companiei. Un comportament distructiv, iar liderii PSD Gorj recunosc deja, în cercuri restrânse, că privatizarea majoritară nu va putea fi evitată. Totul din cauza managementului defectuos al lui Ciurel, bine ancorat de băieţii deştepţi, deci greu de dat la o parte.

Vizualizări: 171

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: