Transalpina va înghiţi alte milioane de euro de la buget

Cea mai spectaculoasă şosea din România, Transalpina, a fost abandonată în octombrie anul trecut, deşi este realizată doar în proporţie de 80%. Lipsesc aproape toate elementele de siguranţă necesare unei şosele de munte. Fostul constructor, Romstrade, este în faliment, aşa că Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine va aproba indicatorii tehnico-economici actualizaţi, după care va fi organizată o nouă licitaţie.

Deși pe acest tronson de drum se circulă, autoritățile susțin că aici este „șantier”, iar șoferii își asumă riscul de a circula pe una dintre cele mai periculoase șosele pentru că aici nu există marcaje rutiere, semne de circulație și nici parapeți. Ar mai fi lucrări de făcut, numai că acestea vor fi  reluate după ce Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine va aproba indicatorii tehnico-economici actualizaţi, astfel încât să existe posibilitatea legală a efectuării în continuare a plăţilor, condiţionată şi de obţinerea Autorizaţiei de Mediu şi a Autorizaţiei de construire pentru lucrările rămase de executat. Lucrările de reabilitare a DN 67C, Transalpina, care face legătura între Transilvania şi Oltenia, de la Sebeş, judeţul Alba, până la Bengeşti, judeţul Gorj, ar fi trebuit să fie deja finalizate, însă sunt suspendate din octombrie 2012.

Mai este mult de lucru

Pe sectorul de drum cuprins între Sebeş şi limita cu judeţul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepţia poziţiilor kilometrice 86-91, 96-102, 116-117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură.  Pe sectorul cuprins între km.80+000 şi km.80+500 este necesară executarea fundaţiei drumului şi turnarea a trei straturi de asfalt, iar între kilometrii 80 şi 90 este necesară finalizarea a 40 de podeţe, unde straturile de asfalt nu sunt turnate.  De asemenea, în mai multe locuri trebuie executate rigolele betonate pentru a se asigura scurgerea apelor, iar pe o distanţă de 13 kilometri, între 127 şi 140, este necesară montarea parapetului pietonal pentru poduri. În alte şapte locuri, trebuie finalizate podurile care au fost deja decopertate. În alte două poziţii, trebuie, de asemenea, finalizate podurile, aici armarea fiind la grindă, placa de suprabetonare, consola trotuar şi placa de racordare nefiind finalizate. Zidul de sprijin nu este executat pe o lungime de cinci kilometri între kilometrii 87 şi 122, de la km 87 la km102 este necesară executarea a 10.000 de metri liniari de parapet de beton de tip new jersey, iar între sectorul de drum între kilometrii 64 şi 142 nu este montată semnalizarea verticală.  Pe o altă lungime de peste 50 de kilometri nu este executat marcajul axial al drumului. Lucrările sunt realizate  în procent de 81,5% ier recepţia era programată pentru luna septembrie a anului trecut.

Vizualizări: 172

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: