Doljeanul Marian Jean Marinescu insistă pentru o rectificare bugetară

În cadrul şedinţei plenare de la Strasbourg a Parlamentului European, europarlamentarul democrat-liberal Marian-Jean Marinescu a atras ieri atenţia asupra unei rectificări bugetare care poate avea efecte pozitive pentru România. Vicepreşedintele grupului Partidului Popular European a insistat asupra alocării fondurilor în direcţiile care ajută la depăşirea crizei prin crearea de noi locuri de muncă. În conformitate cu acordul interinstituţional, la mijlocul perioadei bugetare se realizează o rectificare.

Marian Jean Marinescu a reamintit că există diverse iniţiative aprobate după 2007, ca de exemplu Parteneriatul Estic sau viitoarea Strategie a Dunării şi a arătat că realocarea unor fonduri către aceste instrumente ar contribui substanţial, alături de contribuţia fiecărui stat membru implicat, la demararea şi aplicarea unor proiecte de maximă importanţă pentru statele implicate în regiune şi nu numai.

Nouă coridoare noi de transport feroviar de marfă

 Europarlamentarul român, care reprezintă şi judeţul Gorj, este şi raportorul unui Regulament, adoptat în plenul Parlamentului European, ce vizează înfiinţarea de a nouă coridoare noi de transport feroviar de marfă. Scopul acestuia este facilitarea fluxului de trafic de mărfuri prin eliminarea punctelor slabe şi blocajelor, alături de prin creşterea fiabilităţii. Regulamentul prevede crearea unor coridoare care să treacă prin cel  puţin două state membre, pe baza unor criterii transparente, din care cel mai important este eficienţa economică. Traficul de marfă de-a lungul coridoarelor va fi coordonat de către două comitete, iar un ghişeu unic, one-stop-shop, va asigura accesul companiilor de transport. Nu doar întreprinderile feroviare, ci toate companiile care au necesităţi de transport pe calea ferată vor avea dreptul de a solicita accesul pe aceste coridoare.

În timpul crizei provocate de norul de cenuşă, Marian Jean Marinescu a atras atenţia că la nivel european, între statele membre există o gravă lipsă de coordonare a reţelelor feroviare internaţionale. Nedoritul eveniment a demonstrat faptul că reţeaua feroviară poate fi o alternativă viabilă şi eficientă la transportul aerian, inclusiv în contextul eforturilor depuse pentru reducerea globală a emisiilor de CO2 în UE. Coridoarele feroviare reprezintă în fapt o oportunitate care nu  fost valorificată  în mod corect de către administratorii de infrastructură şi întreprinderile de profil. 

„Dacă ne gândim bine, punerea în aplicare a primului pachet de legi privind transportul feroviar este în curs de revizuire. Acum rămâne în responsabilitatea statelor membre să-şi coordoneze investiţiile de-a lungul acestor coridoare pentru a oferi condiţii mai bune operatorilor feroviari. Sunt încrezător că, atunci când coridoarele vor fi  operaţionale, statele membre vor fi conştiente de avantajele aduse de acestea şi vor fi gata să treacă la pasul următor, acela  de coordonare la nivel european a întregului trafic feroviar de mărfuri şi de persoane", a declarat Marian-Jean Marinescu, vice-preşedinte al Grupului PPE din Parlamentul European, după votul din plenară.

Vizualizări: 97

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: