Ghişeul unic, la Finanţe
La nivelul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Gorj funcţionează de la 1 iulie 2015 “Ghişeul unic”, destinat îmbunătăţirii activităţii de furnizare a serviciilor şi asistenţei pentru contribuabili, anunţă directorul Marin Ciumag.
Organizarea activităţii de primire a contribuabililor la sediul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Gorj este asigurată prin intermediul unui panou de afişaj care gestionează automat solicitările şi prin care se permite selectarea problematicii solicitate şi eliberarea automată a unui bon de ordine, prin care se atribuie un număr de aşteptare şi ghişeul la care trebuie să se prezinte contribuabilul.
Activităţile care se desfăşoară în cadrul “Ghişeului unic” sunt:
- primirea şi înregistrarea cererilor în vederea eliberării de diverse documente (adeverinţe, certificate, cazier fiscal etc);
- eliberarea de diverse documente solicitate de contribuabili (adeverinţe de venit, cazier fiscal, certificate de atestare fiscală, certificate de rezidenţă fiscală, certificate de atestare a impozitului plătit în România etc);
- primirea, înregistrarea documentelor şi eliberarea Deciziei privind stabilirea timbrului de mediu pentru autovehicule, a certificatelor din care rezultă ca se datorează sau nu se datorează TVA în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport;
- primirea şi înregistrarea declaraţiilor fiscale completate de persoanele fizice şi juridice;
- primirea şi înregistrarea declaraţiilor de înregistrare fiscală, atât pentru persoane juridice, cât şi pentru persoane fizice;
- acordarea asistenţei contribuabililor, persoane fizice şi persoane juridice, în domeniul fiscal,
- primirea documentaţiei şi eliberarea registrelor unice de control şi registrelor de evidenţă fiscală;
- primirea, înregistrarea cererilor şi eliberarea de diverse documente aferente activităţii specifice aparatelor de marcat electronice fiscale;
- încasări/plăţi persoane fizice şi persoane juridice efectuate la casieria trezoreriei.
De asemenea, prin intermediul Ghişeului unic contribuabilii vor beneficia de informaţii personalizate privind:
- situaţia fiscală (valoarea impozitelor datorate, clarificări asupra bazei de impozitare, fişa pe plătitor, măsuri de executare silită, stadiul soluţionării petiţiilor etc);
- situaţii complexe care necesită discuţii aprofundate cu contribuabilul (prevederi cu caracter complex ale legislaţiei, regimul procedurilor, îndrumarea în îndeplinirea obligaţiilor fiscale, etc);
- demersurile necesare schimbării domiciliului fiscal;
- prelucrarea schimbărilor solicitate de contribuabil privind datele personale de identificare, etc.
Prin crearea “Ghişeului unic”, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice urmăreşte simplificarea accesului la serviciile de administrare fiscală şi reducerea timpului alocat de contribuabili în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale, spune directorul Ciumag. (A.A.)
Vizualizări: 179
Distribuie Trimite pe WhatsApp