Gorjenii au dreptate să se plângă se serviciile Ambulanţei

Spaţii neadecvate, personal insuficient, întârzierea ambulanţelor la solicitări. Acestea sunt doar câteva dintre neregulile reieşite în urma unei verificări realizate de Autoritatea de Sănătate Publică Gorj la Serviciul Judeţean de Ambulanţă. Principala concluzie a fost aceea că gorjenii au motive întemeiate să se plângă de activitatea SAJ. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Gorj a fost supus unui control în urma căruia au fost constatate o serie de deficienţe. Potrivit Elenei Cârstoiu, şefa ASP, au fost verificate un număr de 12 obiective. Principalele probleme se referă la lipsa de personal calificat, condiţii improprii în staţiile de Ambulanţă din judeţ, întârzierea ambulanţelor precum şi modul depăşit prin care sunt preluate solicitările.

Cârstoiu a precizat că la substaţia de la Novaci există garaje prin care se infiltrează apa pe pereţi şi nu pot fi folosite, existând riscul prăbuşirii tavanului peste maşini. Potrivit raportului „substaţiile nu sunt informatizate, legătura realizându-se prin telefon mobil, telefon fix sau staţiile de emisie recepţie de la nivelul fiecărei substaţii“, se precizează în raport, acest tip de comunicare generând probleme. De asemenea, este scoasă în evidenţă lipsa de colaborare între unităţile spitaliceşti, dar şi plata cu întârziere a serviciilor prestate. Un exemplu clar ar putea fi chiar Spitalul Judeţean de Urgenţă, care este restanţier cu peste două miliarde de lei vechi, având evident, cele mai multe solicitări la Ambulanţă. Datoria există din anul 2005 şi nici până acum nu şi-au manifestat intenţia de a plăti. De menţionat ar fi faptul că nicio locaţie SAJ Gorj nu deţine titlu de proprietate pentru terenul ocupat cu clădiri, garaje sau curţi interioare şi locuri de parcare din incinta spitalelor. În Gorj există câte o staţie SAJ în cele oraşe şi municipii, niciuna dintre locaţii nefind în proprietatea Ambulanţei. Prefectul judeţului, Victor Banţa, a promis sprijin în soluţionarea acestei probleme.

Cârstoiu a mai spus că şi lipsa personalului este o problemă, fiind nevoie de încă patru medici şi alţi patru asistenţi.

Vizualizări: 40

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: