Modernizarea drumului de rocadă întârzie din cauza contestaţiilor

Modernizarea centurii dă bătăi de cap autorităţilor care se chinuie de mai bine de o jumătate de an să desemneze constructorul. Deşi licitaţia a avut loc în luna februarie, Primăria Târgu Jiu nu a putut stabili firma care va executa lucrările din cauza contestaţilor. Ramona Evulescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Târgu-Jiu, a precizat în interviul acordat publicaţiei noastre că la licitaţia pentru drumul de centură au participat la licitaţie 17 firme, valoarea lucrării fiind de sute de miliarde.

Reporter: Autorităţile anunţaseră la începutul anului că modernizarea drumului de rocadă va începe în primăvară. De ce nu s-a făcut nimic până acum?

Ramona Evulescu: Nu s-au început lucrările de modernizare a drumului de rocadă deoarece nu s-a desemnat firma constructoare. Deşi s-a ţinut în data de 17 februarie, licitaţia nu s-a putut finaliza nici până în acest moment.

Reporter: Din ce cauză nu s-a finalizat?

Ramona Evulescu: Licitaţia nu s-a finalizat din cauza contestaţiilor. Din februarie şi până acum au fost nu mai puţin de patru contestaţii. Odată ce înaintăm documentaţia la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor trebuie să aşteptăm 30 de zile până primim răspunsul pentru a putea fi reluată licitaţia. Şi cum au fost foarte multe contestaţii s-a întârziat cu finalizarea acesteia.

Reporter: S-a mai întâmplat vreodată ca o licitaţie să dureze atât de mult?

Ramona Evulescu: La Primăria Târgu Jiu este prima dată când o licitaţie durează de luni de zile. În ţară au mai fost licitaţii care s-au finalizat într-o perioadă mai lungă de timp. Sper să nu se ajungă şi noi ca la Piteşti, când o licitaţie a durat un an de zile.

Reporter: Câte firme au participat la licitaţie şi câte au depus contestaţii?

Ramona Evulescu: La licitaţie au participat 17 firme, consorţii şi asociaţii, din Târgu Jiu, Craiova şi Bucureşti. Contestaţii au depus decât două firme. Este vorba despre firma Euroconstruct şi firma Secol. Firma Euroconstruct a depus trei contestaţii până în prezent.

Reporter: Ce s-a contestat mai exact?

Ramona Evulescu: S-a contestat decizia autorităţilor de respingere a ofertei ca neconformă. De exemplu: Societatea Euroconstruct a contestat în primă fază faptul că i s-a cerut un certificat de agrement special pentru calea ferată. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dat câştig de cauză Primăriei. Au adus până la urmă acest act după care au contestat alte documente suplimentare legate de activitatea firmei care Primăria le-a cerut cu aprobarea CNSC.

Reporter: În ce stadiu sunteţi acum cu licitaţia?

Ramona Evulescu: Ne aflăm în aşteptare. Nu putem face altceva decât să aşteptăm să treacă termenele legale pentru contestaţii ca să derulăm procedura de reluare a licitaţiei. Până pe 30 septembrie trebuie să primim răspunsul de la CNSC la ultima contestaţie depusă de Euroconstruct.

Reporter: Care este valoarea contractului şi în ce constă lucrarea propriu-zisă?

Ramona Evulescu: Valoarea contractului este de 330 de miliarde şi constă în modernizarea a 13 km de drum de rocadă, realizarea unei variante ocolitoare la D.N. 66 şi D.E. 79, prin reabilitarea străzilor Termocentralei, Luncilor şi Barjului. Prin realizarea drumului de rocadă se va redirecţiona traficul greu şi se va fluidiza totodată şi circulaţia prin oraş. Vor fi mulţi şoferi care vor prefera să circule pe centură decât prin centrul municipiului.

Reporter: Există şanse ca lucrările să înceapă anul acesta?

Ramona Evulescu: Sperăm ca firma care se va ocupa de modernizarea drumului de rocadă să fie desemnată cât mai repede pentru ca o parte din lucrări să înceapă în 2009 sau măcar la începutul anului viitor, în cazul în care vremea va fi favorabilă.

Vizualizări: 102

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: