Bankwatch critică proiectul noului grup de la Rovinari

Asociaţia Bankwatch a criticat în cadrul unei dezbateri pe tema Conferinţei pe Schimbări Climatice, ce va avea loc în luna decembrie la Paris, iniţiativa de a construi un nou grup energetic la Rovinari.

Ioana Ciută, coordonator campanie pe energie în cadrul reţelei Bankwatch, spune că acest nou grup va face ca România să se adâncească şi mai mult în dependenţa de cărbune.  „Problema esenţială a proiectului de la Rovinari este că, în România, există o supra-capacitate, iar un nou grup la Rovinari înseamnă că această energie se va duce către export. Participaţia României la acest proiect este foarte mică, undeva la 16%, ceea ce înseamnă că pe întreaga durată de viaţă a proiectului, beneficiarul de bază va fi statul chinez. Practic, doar o treime din producţia produsă reprezintă cererea din România. Realizarea unui asemenea proiect nu face altceva decât să adâncească România în dependenţa de cărbune”, a spus Ciută, citată de Agerpres. Discuţiile de la Paris afectează CE Oltenia, dat fiind că acolo se va discuta chiar despre reducerea emisiilor cauzate de energie pe cărbune. În plus, noul grup pe cărbune, ce ar putea fi construit la Rovinari, va fi dotat cu instalaţii şi tehnologii care vor reduce semnificativ poluarea. În aceste zile, la CE Oltenia o delegaţie chineză discută cu reprezentanţii companiei despre preţul cărbunelui ce va fi livrat pentru noul bloc energetic. Lignitul va proveni de la carierele Tismana, Pinoasa şi Roşia.  De asemenea, contractul cu chinezii ar trebui semnat la Beijing, pe 19 noiembrie. Valoarea totală a proiectului este 847 de milioane euro, punerea în funcţiune fiind prevăzută pentru anul 2019.De asemenea, reprezentanta Bankwatch, din mixul energetic din România ar trebui eliminate, treptat, sursele de energie cu mare conţinut de emisii.

Vizualizări: 151

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație: