Măsuri antifraudă la Casa de Sănătate Gorj

O nouă structură de monitorizare, control şi antifraudă va verifica încadrarea în limitele de cheltuieli a Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj. Directorul Daniel Bondoc spune că este necesară o astfel de structură deoarece au existat încercări de fraudare a sistemului de sănătate.

Oficialii din sănătate au anunţat înfiinţarea unei structuri care să controleze casele de asigurări, farmaciile şi cabinetele de medicină de familie în vederea stopării fenomenului de fraudare a sistemului sanitar. Potrivit directorului Daniel Bondoc, la nivelul CJAS Gorj, funcţionează un birou de control. „În prezent, noi avem un birou control, însă nu ştim dacă noua structură va funcţiona separat sau atribuţiile biroului control vor fi extinse. De asemenea, nu ştim dacă această structură va fi subordonată conducerii CAS Gorj sau va fi subordonată direct Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate”, a declarat Daniel Bondoc, directorul CAS Gorj. Acesta a mai precizat că o structură antifraudă este absolut necesară. „O astfel de structură este utilă pentru că s-au depistat reţele de fraudare a sistemului de sănătate. Cred că odată cu funcţionarea acesteia se vor limita scurgerile de fonduri pentru că şi aşa banii alocaţi sănătăţii sunt insuficienţi”, a menţionat Bondoc.

Metode antifraudă

La sfârşitul anului trecut, o altă metodă antifraudă a fost implementată la nivelul Casei Asigurărilor de Sănătate Gorj. Deşi aceasta permite asiguraţilor să-şi verifice serviciile medicale de care au beneficiat într-un anumit interval de timp,  doar circa 30 de gorjeni au cerut astfel de informaţii, dar nu au fost constatate nereguli. „Începând de la sfârşitul anului trecut persoanele asigurate pot să-şi verifice serviciile medicale de care au beneficiat într-un anumit interval de timp, în baza unei cereri adresate Casei de Asigurări de Sănătate. Cu toate acestea, nu a existat un interes prea mare ca oamenii să vadă dacă pe spatele lor se fac fraude medicale prin raportarea unor analize sau servicii ne-efectuate”, a declarat Daniel Bondoc. De asemenea, se poate mai poate solicita şi verificarea plăţilor către fondul naţional unic de asigurări de sănătate.

METODE

Potrivit reprezentanţilor sistemului sanitar, alte măsuri antifraudă eficiente, sunt: implementarea prescripţiei electronice, a cardului de asigurat, precum şi crearea, în viitorul apropiat, a dosarului electronic al pacientului.

Vizualizări: 150

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: