Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

„Regele Gunoaielor“ va da cu subsemnatul la DNA

Primarul comunei Jupâneşti, Petre Guşiţă, este cercetat de Direcţia Naţională Anticorupţie pentru delapidare şi abuz în serviciu. Corpul de control al Prefectului a finalizat ancheta făcută în urma sesizărilor unui consilier local, cum că primarul a îngropat tone de gunoi în pământ pentru a nu mai plăti transportul. Acest lucru a fost  dovedit, dar au mai fost găsite şi alte nereguli grave, motiv pentru care au fost sesizate mai multe instituţii de control.

Corpul de control al prefectului a verificat legalitatea modernizării sediului serviciului de salubrizare, lucrările interminabile la cele două poduri Vidin şi Vierşani, dar şi problema gunoaielor îngropate. Neregulile au apărut imediat la suprafaţă în special în privinţa celor două poduri, pentru care primarul este bănuit de favorizarea firmei constructoare. În acest caz, primarul din Jupâneşti, Petre Guşiţă, va da cu subsemnatul la Autoritatea Naţională pentru Monitorizarea Achiziţiilor Publice, care se află în subordinea prim-ministrului României, dar şi la DNA.

Serviciul de salubrizare funcţionează ilegal

În urma controlului s-a constatat că Serviciul de Salubrizare funcţionează ilegal, iar sumele de bani care asigură funcţionarea acestui serviciu au fost stabilite de Guşiţă şi nu de o adunare generală, aşa cum este legal. De asemenea, nereguli au fost constatate şi la modernizarea sediului acestui serviciu. Deşi prin hotărâre de consiliu s-a stabilit că lucrările vor fi efectuate cu o sumă de două sute de milioane de lei vechi, ulterior această sumă a fost suplimentată cu încă 40 de milioane. “În ceea ce priveşte serviciul de salubrizare, acesta funcţionează fără autorizaţie. Toate aspectele descoperite în urma controlului fac obiectul unor procese care sunt pe rol în momentul de faţă. În ceea ce priveşte modernizarea sediului, am verificat modul de plată la lucrările de modernizare. S-a constatat că printr-o execuţie bugetară s-a folosit o anumită sumă de bani, suplimentată ulterior pentru că s-a depăşit bugetul pentru lucrarea achiziţionată de o firmă privată. Toate aceste aspecte vor face obiectul materialului înaintat către Curtea de Conturi şi Serviciului de Investigare a Fraudelor, dacă se vor sesiza şi aspecte penale“, a declarat Ştefan Burchieci, şeful Corpului de Control al Prefectului.

Nereguli mari au fost constatate la cele două poduri

Cele mai multe nereguli au fost constatate la lucrările care se desfăşoară şi în momentul de faţă la cele două poduri de la Vidin şi Vierşani. Cele două lucrări au început în 2007 şi trebuiau finalizate cu mult timp în urmă. Din 2007 până în 2010 au fost efectuate 5 acte adiţionale pentru prelungirea lucrărilor.

Suma generală a proiectului era iniţial de 30 de miliarde, bani obţinuţi prin ordonanţa 7 de la guvern, însă a mai fost făcută o solicitare de 5 miliarde, pe motiv că nu au fost prevăzute anumite materiale de construcţii, aspect considerat ilegal de către Corpul de Control. “Am constatat că în mod repetat au fost întocmite acte adiţionale, pentru a da termene de execuţie şi de finalizare a lucrării, termene care nu au fost respectate conform contractului nici în momentul de faţă. Am constatat şi o suplimentare a sumelor de bani alocate şi câştigate de constructor, sumă de bani care depăşeşte cu mult nivelul de ajustare, aşa cum este trecut în actul adiţional, prin hotărâre de consiliu local apărând ca suplimentare a acestei sume. Am constat că nu au fost respectate hotărârile de guvern care reglementează nivelul de suplimentare a sumelor de bani pentru o anumită lucrare. Materialul probator strâns va fi înaintat autorităţii care reglementează achiziţiile publice, din cadrul Guvernului, şi de asemenea faptele care decurg din acest material vor fi înaintate şi Parchetului de pe lângă Curtea de Apel, în speţă DNA, care ne-a şi solicitat un punct de vedere în acest caz”, a mai declarat Ştefan Burchieci, şeful Corpului de Control al Prefectului.

Vizualizări: 109

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: