Când 241 de oameni zboară către nicăieri

La 12:41 noaptea, proaspăt intrat în ziua femeii, Zaharie Ahmad Shah, căpitanul cursei MH370 de la Kuala Lumpur spre Beijing decola, cu 227 de pasageri și 14 membri de echipaj la bord. Zborul era programat să aterizeze în China la ora 6:30. Cu doar o zi înainte, soția căpitanului plecase de acasă împreună cu cei trei copii, părăsindu-și soțul.

La ora 1:07, sistemele ACARS dezvăluie că avionul se abate de la cursul firesc, chiar înainte să ajungă la altitudinea standard de zbor. La acea oră, piloții încă țineau legătura cu turnul de control. La ora 1:19, se aud ultimele cuvinte din avionul care avea să amuțească brusc: copilotul Fariq Abdul Hamid le spune ”Bine, noapte bună!” autorităților aviatice malaieziene.

La ora 1:28, după ce toate sistemele de identificare de pe Boeing-ul 777 picaseră deja, radarul primește un semnal foarte slab de la un zbor neidentificat, foarte probabil MH370. Acesta deviase însă mult de la cursul inițial, îndreptându-se spre sud-vest, diametral opus față de nord-estul vizat. Același radar semnalează că avionul tocmai urcase la 15.000 metri, cu câteva sute de metri deasupra limitei sale maxime de altitudine. La această înălțime, sistemul de presurizare al avionului cedează în 12 minute. Multe dintre teorii spun că toți pasagerii ar fi devenit inconștienți în acest punct.

Dar piloții par să controleze încă avionul la 1:37, când acesta își schimbă din nou direcția de zbor brusc, îndreptându-se către nord. Radarul interceptează un nou semnal foarte slab care sugerează că direcția e din nou schimbată, de data asta spre vest. Zborul MH370 era deja deasupra Oceanului Indian. Oceanul greșit, adică, pentru că ar fi trebuit să fie deasupra Pacificului (de aici și căutările în van care au durat 2 săptămâni). La 2:25, avionul face ultima schimbare de direcție și se îndreaptă spre sud, în mijlocul Oceanului Indian, prăbușindu-se, conform sateliților care au descoperit rămășițe, la aproximativ 6.000 km sud de locul unde a fost interceptat ultima oară, la latitudinea coastei Australiei! Se presupune că avionul ar fi zburat ”în orb”, la viteză de croazieră, timp de aproape 6 ore, până în momentul când terminarea combustibilului l-a făcut să plonjeze într-o zonă izolată din Oceanul Indian, la ora 8:11.

Cutiile negre nu au fost încă găsite, din cauza vremii rele din zonă. Dar, după găsirea și citirea lor, am putea avea un scenariu pentru un thriller înfiorător.

Vizualizări: 190

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: